W obecnych czasach powstaje coraz więcej lokalnych przedsiębiorstw. Jak zatem odnaleźć się w gąszczu konkurencji i wyjść na przeciw potencjalnym klientom.
Bez względu na to, jakie usługi oferuje nasza firma niezbędne jest jej odpowiednie rozreklamowanie. Reklamować swoją firmę można w różny sposób. Zaczynając od reklam w gazecie, poprzez ulotki czy reklamy w Internecie. Niektóre z nich powoli odchodzą do lamusa, gdyż coraz mniej ludzi czyta gazety, a ulotki najczęściej lądują w koszach. W takim wypadku warto skupić się na reklamie internetowej, gdyż jest to obecne medium o niewiarygodnej sile przebicia. Rozważając ten sposób reklamy, należy przede wszystkim pamiętać o stworzeniu odpowiedniej strony internetowej. Należy pamiętać aby strona był ładna, schludna i przejrzysta oraz aby zawierała wszystkie niezbędne informacje, takie jak oferowane usługi czy kontakt. Warto również umieścić na stronie galerię prezentującą nasze dokonania, jeżeli zakładamy np. firmę remontową. Następnie możemy przejrzeć jakie są kampanie w Google, które mogą pomóc rozpowszechnieniu naszej firmy. Jedną z nich jest Google AdWords. Polega ona na utworzeniu grupy reklam w odniesieniu do słów kluczowych najlepiej opisujących oferowane usługi bądź produkt oraz następnym ustaleniu określonego dziennego budżetu, gdyż za każde wyświetlenie, bądź kliknięcie w reklamę, jest pobierana opłata. Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie Google jest, powiedzmy śmiało, monopolistą wśród wyszukiwarek internetowych, dobrze stworzona kampania AdWords powinna być podstawą marketingu internetowego. Jeżeli chodzi o social media warto przyjrzeć się kampanii reklamowej na Facebooku, gdyż jest podobna do AdWords, a ilość użytkowników Facebooka jest przeogromna.
Ze względu na rosnącą konkurencję na rynku niezbędne jest odpowiednie rozreklamowanie swojej działalności. Ze względu na to, iż internet jest medium, dzięki któremu możliwy jest dostęp do milionów potencjalnych klientów warto zapoznać się z metodami skutecznego marketingu internetowego.