Do kogo piszesz swój tekst?

ludzieCzy można pomóc komuś kogo się nie zna? Czy można rozwiązać czyjś problem nie wiedząc kto to jest i dlaczego ma ten problem?

Jeżeli chcesz pisać naprawdę dobre i skuteczne teksty. Powinieneś przede wszystkim wiedzieć do kogo je piszesz.

Musisz pisać tak, aby ludzie rozumieli to co do nich piszesz. Musisz mówić ich językiem i strać się myśleć tak samo jak oni. Jest to absolutna podstawa skutecznego pisania.

Kim jest osoba, która przeczyta Twój tekst? Czy wiesz na przykład ile ma lat?

Nastolatkę łatwiej będzie przekonać do kupna dżinsów, jeżeli powiesz jej że takie same nosiła Doda.

Z kolei dojrzałą kobietę trudno będzie przekonać do kupienia takich samych spodni jakie nosi Doda.

Każdy ma inne potrzeby i dla każdego z nas co innego jest ważne. Jednak większość z nas ma wspólne cechy. Większość mężczyzn po
40stce ma problemy z nadwagą. Większość nastolatek chciała by być szczuplejsza niż jest.

Dlatego tak ważne jest dokładne dowiedzenie się komu sprzedajesz i do kogo kierujesz swój przekaz.

Jak to zrobić?

Poznaj swojego klienta.

Kto to jest?
Ile ma lat?
Ile zarabia?

Jeżeli chcesz pisać skuteczne teksty musisz znać odpowiedzi na te i wiele innych pytań.

Piszesz w ciemno.

Jeżeli nie wiesz do kogo piszesz.

Nie wyróżnisz najważniejszych dla Twojego odbiorcy korzyści. Nie wiesz jakich argumentów użyć by przekonać klienta. Nie wiesz jakie rozwiązania problemów zasugerować.

O ile łatwiej by było przekonać innych, gdybyś wiedział czego potrzebują?

O ile zwiększyłaby się skuteczność Twoich ofert gdybyś rozwiązywał dokładnie te problemy, które nurtują Twoich klientów.

Jeżeli chcesz pisać skuteczne teksty, określ jaki jest Twój idealny klient.

Odpowiedz na poniższe pytania:

  • Profil idealnego klienta
  • Wiek
  • Płeć
  • Jakie ma wykształcenie?
  • Jaką funkcję pełni w biznesie/rodzinie?
  • W jakiej najczęściej pracuje branży pracuje? (o ile jest to potrzebne)
  • Co ceni w kupowanym produkcie? Czego oczekuje od tego produktu?
    Za co płaci?
  • Co ceni życiu? Przyjemności, bezpieczeństwo, sukces?
  • Jaki jest poziom wiedzy w kwestiach związanych z tym, co robisz?
  • Gdzie mieszka?
  • Ile zarabia miesięcznie/rocznie?
  • Branża / produkty
  • Co sprzedajesz?
  • Ile to kosztuje?
  • Jakie korzyści płyną z używania tego produkty/usługi dla klienta?